Yönetilen Hizmetler

Bilinen BT dış kaynak kullanımından farklı olarak, değişen ve dijitalleşen dünyanın teknoloji yönetiminde önemli bir rol oynamakla beraber optimum verimliliği hedefleyen şirketler için maliyet avantajları sağlayarak, ihtiyaçlarını karşılamak için çözümler geliştiriyoruz

Neden BDH Yönetilen Hizmetler?

Şirketlerin profesyonel, verimli ve esnek BT yönetim ihtiyaçlarına çözümler üretiyoruz

Yönetilen Hizmetler ile işletmelerin tüm BT varlıklarının yönetim ve kontrolü artık BDH/Netaş güvencesine sahip.

BT servislerinin lider sağlayıcısı olarak, 7/24 çalışan uzman destek ekibimiz, Türkiye ve bölgedeki kapsamlı servis yetkinliğiyle, işinizi dijital geleceğe güvenli bir şekilde taşıyoruz.

BDH Yönetilen Servisler, Siber Operasyon Merkezi’nin de bir parçasıdır. Bu merkezde Yönetilen Hizmetler’in yanı sıra “Güvenlik Operasyonları” hizmetleri ve danışmanlığı sağlanmaktadır.

Merkez, çeşitli alanlarda uzmanlaşmış personelin 7/24 görev yaptığı, global teknoloji ortakları ve alanında lider teknolojilerin entegre şekilde çalıştığı küresel standartlara göre işletilmektedir.

Hizmet verdiği kuruluşların tabi olduğu kanunlar, yönetmelikler ve endüstri standartlarına uyumlarını sağlayacak şekilde denetlenebilen merkez, gerekli sertifikasyonlara sahip olarak çalışmaktadır.

Merkezin, müşterilerine verdiği hizmet seviyesini garantilemesi, kuruluşların, milyonlarca uyarı arasından gerçek tehditlere en hızlı şekilde odaklanmasını; bu tehditlere risk ve potansiyel zararı azaltacak şekilde müdahale edilmesini sağlamaktadır.

Merkez ayrıca şirketlerin BT altyapılarının merkezi yönetimi ve 7 gün 24 saat ağ izleme ve yönetim desteği için altyapı kurulum desteğinin yanında, minimum istihdam maliyetleriyle en kaliteli hizmeti sunar ve iş sürekliliğini sağlamak için ağ ve sistem altyapı yönetimine proaktif bir yaklaşım getirmektedir.

Servis kalitesinin artırılması

Performans ve verimliliğin artırılması

BT maliyetlerinin azaltılması

Uzman teknik servis ve çözüm noktası

Servis risklerin azaltılması

İş sürekliliğin desteklenmesi

Yönetilen Hizmetler Yaklaşımı

BT servislerinin lider sağlayıcısı olarak, Türkiye ve bölgedeki kapsamlı servis yetkinliğine sahip 7/24 çalışan uzman destek ekibimizle, işinizi dijital geleceğe güvenli bir şekilde taşıyoruz.

7/24 İZLEME
Ağ ve sistem yönetimi konusunda uzman, deneyimli destek mühendisleri ve teknisyenlerden oluşan ekiple, 7/24 aktif faaliyet gösterir.

OPTİMİZASYON
Ağ performans ölçümleri yapılıp değerlendirilerek, gerekli optimizasyon ve sistemlerin ideal performansta çalışması sağlanır.

RAPORLAMA
Kurum ağını oluşturan cihazlardan eş zamanlı olarak toplanan bilgiler, belirli zaman aralıkları içinde raporlanır.

BAKIM/GÜNCELLEME
Donanım, yazılım ve uygulama yönetimi ve güncellemeleri, tek bir merkezden zamanında gerçekleştirilir.

PROAKTİF DESTEK
Ağ üzerinde oluşan problemler önceden saptanarak kısa sürede giderilir ve iş akışı kesintiye uğramadan devamlılığı sağlanır.

Temel Hizmetler

Sistem ve ağ operasyon merkezi (NOC)
Sistem yönetimi
Veri merkezi ve altyapı yönetimi
Ağ Yönetimi
Veri tabanı yönetimi
Uygulama yönetimi
Çalışma ve izleme hizmetleri 7/24 sağlanmaktadır.

Hizmet Düzeyleri

Seviye 1: Çağrı Merkezi ve Ağ Operasyonları Merkezi

Seviye 2: Operasyon Ekibi

Seviye 3: Danışmanlık Ekibi

NETWORK HİZMETLERİ

MULTİMEDYA HİZMETLERİ

GÜVENLİK HİZMETLERİ

SİSTEM HİZMETLERİ

ITIL Tabanlı Servis Yönetimi

Şirketler, profesyonel, verimli ve esnek BT yönetimine ihtiyaç duyar.

KONFİGÜRASYON YÖNETİMİ

Tüm varlıkların (donanım, yazılım, ağ ürünleri, belgeleme, bağlı sistemler) tanımlanmasını, ayrıntılı bilgilerinin tutulmasını, tarihçesinin izlenip raporlanmasını sağlar.

OLAY YÖNETİMİ

Netaş tarafından oluşturulacak ya da kurumun dışarıdan sağlayacağı BT olay yönetimi sürecine uygun olarak, hizmet süresince ortaya çıkan olayların tespiti, analiz edilmesi ve ortadan kaldırılması için doğru kararlar verir.

SÜRÜM YÖNETİMİ

Netaş tarafından oluşturulacak ya da kurumun dışarıdan sağlayacağı donanımsal veya yazılımsal yeni sürümlerin denetlenmesini ve dağıtılmasını sağlar.

PROBLEM YÖNETİMİ

Problem yönetiminin amacına uygun olarak, hizmet verilen BT altyapısı içerisindeki kök sorunları bulmaya yönelik çalışmaların yapılmasını, sorunların tekrar etmeyecek şekilde ortaya çıkmasının engellenmesini sağlar.

DEĞİŞİKLİK YÖNETİMİ

Kurum tarafından belirlenen standart yöntem ve prosedürlerin kullanımını sağlar. Değişiklikle ilgili olayların servis kalitesi üzerindeki etkisinin en aza indirgenmesini ve bunun sonucunda kurumun günlük işlemlerinin hızlandırılmasını gerçekleştirir.

İzleme Hizmetleri

Kritik ticari uygulamaların 7/24 kesintisiz çalışması için sistem ve ağ altyapısını servis izleme araçlarıyla takip edilir..

Uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunlar belirlenmekte ve önlemler alınmaktadır.

Sistem ve Ağ İzleme Hizmetimiz dahilinde;

  • 7x24x365 İzleme,
  • BT Altyapısı analizi,
  • Kritik sistemin ve ağ bileşenlerinin izleme ortamına tanımı,
  • BT bileşenlerinden gelen uyarıların incelenmesi.
Netaş Operasyon Merkezi NOC
  • NETAŞ Ağ Operasyon Merkezi, en iyi kalitede hizmet sunmak için 7 gün 24 saat ağ izleme ve yönetim desteği sağlar.
  • Müşterilerimizin tüm iş verilerini sağlayan sistem ve ağ altyapıları sürekli ve merkezi olarak izlenir ve gerekli aksiyonlar en kısa sürede alınarak iş sürekliliği anlamında ağ ve sistem altyapısı yönetimine proaktif bir yaklaşım getirilir.
Veri Merkezi ve Altyapı Yönetimi Servisi

Veri Merkezi ve Altyapı Yönetimi, uzman bir ekip tarafından altyapı bileşenlerini yönetmek için kullanılan bir hizmettir.

Veri merkezi altyapısını oluşturan tüm öğeler için; Hizmet yönetimi uygulamaları izlenir ve gerekli tanımlarla yönetilir.

Veri Merkezi Altyapı Yönetimi İçinde;

  • Enerji Sistemleri,
  • Soğutma Sistemleri,
  • Yangın Söndürme Sistemleri,
  • Fiziksel Güvenlik Sistemleri izlenir ve yönetilir.
AĞ VE AĞ GÜVENLİĞI YÖNETİMİ HİZMETİ

Ağ ve Ağ Güvenliği Yönetim Hizmeti, kurumsal iletişim altyapısının tüm bileşenlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetmek ve izlemek suretiyle veri iletişiminin kesintisiz ve güvenli bir şekilde yapılmasını sağlar.

Ağ ve Ağ Güvenliği Yönetimi Hizmeti Kapsamında;

  • Veri iletişim ve Güvenlik altyapısı analiz ve değerlendirme,
  • Mevcut iletişim sistemlerini iyileştirme ve bunları yeni sistemlere entegre etme,
  • Tanımlanan sorunları çözmek için operasyonel görevleri gerçekleştirme,
  • LAN, WAN ve ISO Yönetimi,
  • Firewall,IPS,IDS,Load Balancer,NAC ürünlerinin yönetimi,iyileştirmeleri ve problem çözümü gerçekleştirme,
  • Veri hatlarının ve danışmanlık hizmetlerinin düzenli takibi,
  • Ağ performansını analiz ederek kapasite planlaması,
  • Düzenli ağ trafiği analizi, raporlama ve önceden var olan sorunlara karşı önlem alma
Sistem Yönetimi Hizmeti

Kurumsal uygulamalarınızın üzerinde çalıştığı donanımların ve işletim sistemlerinin yönetimi, hizmet kesintisizliği için yüksek erişilebilirlik, yedeklilik ve performans gibi kriterler göz önüne alınarak yapılır.

Sistem Yönetim Hizmeti kapsamında;

  • BT hizmetinde süreklilik sağlanması amacıyla tüm sunucuların sistem kaynakları ve servislerinin izlenmesi ve yönetilmesi,
  • Sistem kurulum, konfigürasyon ve güncellemelerinin yapılması,
  • Yedekleme altyapısının ve süreçlerinin izlenmesi ve yönetilmesi,
  • Sanallaştırma sistemlerinin yönetilmesi ve desteği,
  • Veri Depolama sistemlerinin yönetilmesi ve desteği,
  • Üretici firmalarla ilişkilerin yönetilmesi,
  • Sistem performans değerlerinin izlenmesi ve olası darboğazların raporlanarak önlem alınması sağlanır.
Veritabanı Yönetim Hizmeti

Veritabanı yönetimi hizmeti, veritabanı ortamlarının en iyi erişilebilirlik için hazır tutulmasını ve ihtiyaçları karşılayacak kapasitenin sağlanmasını içerir.

Kurumların kritik iş uygulamalarının üzerinde çalıştığı ve en önemli verileri barındırdığı veri tabanları, Veritabanı Yönetim Hizmeti kapsamında performans, erişilebilirlik ve süreklilik açısından ele alınır ve 7×24 izlenerek yönetilir.

Veritabanı yönetim hizmeti kapsamında;

  • Veritabanı mimarisinin depolama komponentleri ve konfigürasyonların analiz ve optimizasyonu,
  • Kurumların iş sürekliliği planlarına göre veritabanı yedekleme ve kurtarma senaryolarının yapılması,
  • Veritabanı performans yönetimi ve kapasite planlama,
  • Düzenli bakım ve izleme,
  • Yüksek veritabanı güvenliği.
Uygulama Yönetim Hizmeti

Uygulama Yönetim Hizmeti kurumların kritik iş uygulamalarının sürekliliğini sağlamak için yazılım ve uygulamaların sürekli gelişme ve güncellenme süreçlerine de uyumlu olarak belirlenen hizmet seviyeleri doğrultusunda verilen yönetim hizmetleridir.
Uygulama Yönetim Hizmeti kapsamında;

  • Uygulama/Yazılım test, geliştirme ve canlı ortamlarının izlenmesi ve yönetimi,
  • Uygulamaların güncelleme ve yükseltme yönetimi,
  • Uygulamalarda oluşan hataların belirlenmesi ve giderilmesi sağlanmaktadır.
AR-GE Ürünlerimiz

Netaş’ın Ar-Ge merkezinde geliştirdiği servis yönetim yazılımı Mobi-fi, enerji yönetim platformu Neos ve yazılım test aracı Visium ile ilgili detaylı bilgiye www.netas.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Fiyat listesi için tıklayabilirsiniz.

Danışmanlık ve yönetim çözümlerimiz hakkında